News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Is dit Power Cord wat??

Started by holco, May 14, 2015, 10:08:48 AM

Previous topic - Next topic

holco

Eigenlijk mijzelf nooit verdiept in power cords maar wil het een keer (low budget) proberen voor de voor en eindversterker, ben nog erg sceptisch maar een goede afscherming van EMI/RFI van en naar omliggende kabels kan ik mij wel iets bij voorstellen  ;)

Na wat zoeken kom ik op de betaalbare Belden 83803 kabel uit, wel erg stug maar zo te zien heeft deze kabel de afscherming goed voor elkaar.

http://diyaudioprojects.com/Power/diyMains/

In eerste instantie wou ik voor DIY gaan maar deze compleet gemonteerde kabel van A&B Systems HK http://www.ab-system.hk/index.php?route=product/product&product_id=120  is dusdanig geprijsd (â,¬102,87 totaal voor 2 stuks + shipping) dat ik het DIY verhaal volgens mij net zo goed kan laten vallen.

Iemand nog op of aanmerkingen vwb deze kabel (of andere suggesties) voordat ik de buy button druk?

'Perfection can be reached if you doubt something that seems perfect.'

My Showcase

Onder013

Het netsnoer ken ik niet; mijn ervaring is dat de connector meer invloed heeft dan de gebruikte kabel. er is hier een rhodium type toegepast dat in mijn set scherpte veroorzaakt. Het laat zich helaas niet voorspellen wat het in jouw set zal doen. De vraag wat je wilt bereiken met een ander netsnoer? Voor de fun of wil je tonaal iets proberen?

Gr
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Technative

Mijn ervaring is grotendeels gelijk met die van Onder013, hoewel sommige apparaten in mijn keten wel lekker speelden met Rhodium connectoren. Ik heb bijvoorbeeld aan m'n streamer (Marantz NA11) een Rhodium connector gehad en dat speelde op zich prima. Aan m'n versterker (Marantz PM11S3) was het echter volkomen prut...

Ik realiseer me dat je hier niet echt veel aan hebt, maar het is een kwestie van trial and error. Ik kan je aanraden contact op te nemen met een kabelboer die bereid is om je een aantal verschillende kabels op proef ter beschikking te stellen, zoals bijvoorbeeld Antoine van Peacock Audio of Ronald van Concept & Design.
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Onder013

Quote from: Technative on May 14, 2015, 10:27:26 AM

Ik realiseer me dat je hier niet echt veel aan hebt, maar het is een kwestie van trial and error. Ik kan je aanraden contact op te nemen met een kabelboer die bereid is om je een aantal verschillende kabels op proef ter beschikking te stellen, zoals bijvoorbeeld Antoine van Peacock Audio of Ronald van Concept & Design.

Of met een forumlid die bereid is om wat verschillende netsnoeren in jouw set te testen.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Dorpie

This power cord is very powerful

:))

holco

Ik zit nu nog in de fase dat het wel lekker mag smoelen en als het beter (ben nog sceptisch  :what:) gaat klinken is dat mooi meegenomen  :|

Kabel / stekkers van honderden Euro's zal het zeker niet gaan worden.

My Showcase

Frank2

Belden is bijna een standaard kabel net wat beter dan een bijgeleverd snoer. Je zult er klankmatig niet veel mee opschieten. En zoals al eerder gezegd de stekkers maken ook een groot verschil. De 2 bedrijven die genoemd zijn kunnen je verder helpen, peacock audio is duurder maar wel snel, c&d is aanmerkelijk goedkoper maar je moet geduld hebben en wel bellen, email duurt heel erg lang. Reken op 2 uur bellen maar dan weet je wel heel veel en ben je gegarandeerd goedkoper uit.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

holco

Bedankt voor de reply's zo ver :)

Ik zal er nog wat verder induiken voordat ik wat koop, iemand die duidelijk kan maken wat de criteria is die je installatie beter doet klinken met een goed netsnoer zodat ik het kaf van het koren kan scheiden?

My Showcase

Technative

De bouw van connectoren en de gebruikte materialen zijn belangrijk. Maar nog belangrijker is om te weten wat je wilt: wil je meer pit? Wil je een scherp randje weg hebben? Enzovoorts...

Je set gaat niet ineens heel anders klinken, maar je kunt wel 'bijslijpen'. Zie het als peper en zout: de basis blijft hetzelfde, maar met toevoeging van een beetje specerijen wordt het net ff lekkerder. Meestal is (mono kristal) koper the way to go, de veilige keuze die echt goede vebeteringen kan lalten horen. Met name Ronald van C&D zit diep in deze materie en kan je uitstekend adviseren. Wel even tijd voor uittrekken, want deze meneer kan lang van stof zijn... :)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

xander32

Trial and error ...

Iets anders kan ook ik er niet van maken, net zoals de andere forumgenoten hier al aangaven :R.
Zelf heb ik heel diverse ervaringen met netsnoeren, waarin geen/weinig patronen in te ontdekken zijn ... Het is steeds weer de match tussen betreffende component, de kabel en de connectoren.

Overigens, als er iemand hier op dit forum veel ervaring heeft opgedaan met netsnoeren, is het Frank wel. Hij is een echte ervaringsdeskundige. Pols hem eens.

xander32

... zeker een goed advies betreft kennis en ervaring in deze en nog een heel hartelijk mens ook, maar betreft bereikbaarheid en levering een drama.

Quote from: Technative on May 14, 2015, 11:42:54 AM
De bouw van connectoren en de gebruikte materialen zijn belangrijk. Maar nog belangrijker is om te weten wat je wilt: wil je meer pit? Wil je een scherp randje weg hebben? Enzovoorts...

Je set gaat niet ineens heel anders klinken, maar je kunt wel 'bijslijpen'. Zie het als peper en zout: de basis blijft hetzelfde, maar met toevoeging van een beetje specerijen wordt het net ff lekkerder. Meestal is (mono kristal) koper the way to go, de veilige keuze die echt goede vebeteringen kan lalten horen. Met name Ronald van C&D zit diep in deze materie en kan je uitstekend adviseren. Wel even tijd voor uittrekken, want deze meneer kan lang van stof zijn... :)

Technative

Een concrete tip die ik nog wel voor je heb: let op aarding van je apparatuur. Marantz heeft bijvoorbeeld geen randaarde is de connector (zitten 2 pinnen in, in plaats van 3) en daardoor klinken sommige kabels slecht die het op andere apparatuur juist weer wel goed doen. Denk bijvoorbeeld aan de oranje wokkel-kabels. Op Marantz doen deze het gewoon niet lekker; sound wordt mat en futloos.

chansig

Draai je speakers een beetje. Kost geen geld.

Ik moet het eerste net snoer nog tegenkomen dat iets verandert aan het geluid.

Gr. Hans

holco

Quote from: chansig on May 14, 2015, 13:54:34 PM
Draai je speakers een beetje. Kost geen geld.

Ik moet het eerste net snoer nog tegenkomen dat iets verandert aan het geluid.

Gr. Hans

Dat idee heb ik ook maar een afscherming bij ongunstige kabel routing zou mi misschien wat kunnen brengen.

My Showcase

Frank2

Gewoon zo laten, als het goed klinkt is het toch prima.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2