News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Musical fidelity

Started by bert corduroy, May 07, 2015, 16:48:53 PM

Previous topic - Next topic

Tompj

Quote from: Dorpie on May 08, 2015, 16:28:33 PM
jawel,maar daarmee trek je wel gelijk een conclusie over zijn ervaringen.

:)
Over zijn persoonlijke ervaringen zelfs... :)
Sonus faber Guarneri Memento | Cayin A100T | Arcam FMJ BDP100 | NAD D1050 dac | Jriver

bert corduroy

Dynaudio s3.4 vs Usher md2 dmd?

renes

Quote from: Frank2 on May 08, 2015, 07:14:33 AM
Ik weet dat dat jouw ervaring is, is niets mis mee maar omdat ik minstens 10 mensen ken die ook de ervaring hebben dat wisseling van buisjes van een ander merk verschil in geluid maakt weet ik zeker dat het zo is. Maar ik wil geen welles nietes discussie opstarten ik wil alleen aangeven aan TS dat ook daar nog mogelijkheden zijn te vinden.

Ik wil je uitnodigen om dit verschil zelf waar te nemen, hier en bij  iemand anders dus 2 compleet verschillende sets. De andere set staat bij iemand anders hier 1 km vandaan.
Om nu te zeggen dat als 10 mensen het horen het wel waar moet zijn , nee dat vind ik een vreemde gedachte.
Dat moeten we maar eens doen.
Streamen?, nee, niet als ik echt wil luisteren dan draai ik muziek, wel om te ontdekken.

bert corduroy

Ik vind dit nogal lastige zaken. Luisterervaringen zijn zo persoonlijk en maken discussies hierover bijna zinloos. In mijn perceptie klink de muziek vaak 's avonds het beste. Waarom? Misschien is er door rust dan meer ruimte in het hoofd (invulling). Met vloerkleed of zonder, deur open of deur dicht, moe of uitgerust, kortom nogal wat variabelen. Dan denk ik soms ik mis dit of dan denk ik soms: "Dit klinkt goddelijk!"
Ik stream en heb redelijk wat high-res bestanden. Dat scheelt ook nogal tov matige flac of wav. Wel zijn er algemene en redelijk, met de nadruk op redelijk, objectieve kwalificaties aan te geven (warm, wollig, analytisch, etc.). Deze kwalificaties snappen de meeste audiofielen wel, al is het geen overbodige luxe om met elkaar af te spreken wat hiermee wordt bedoeld. Beste is dus gewoon gaan luisteren...

kerkhoffd

Heeft weinig met je vraag in deze thread te maken, maar het valt me op dat je een Shotgun MA interconnect combineert met Kimber LS kabel. Heb je bewust geen MIT luidsprekerkabel gekozen? Die zou je mogelijk ook de klankkleur kunnen brengen waarnaar je op zoek bent.
Aurender N10 - Devialet D400 - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - MIT Matrix 28S - Kharma Enigma Signature AES - AudioQuest Diamond V2 - Shunyata Alpha Digital en Z-PC10 - Vibex One 6 Cu - Spring Audio gemodificeerde Meraki 220P switch en lineaire voeding - IsoAcoustics Gaia II -

Onder013

Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

renes

Klankkleur?, is daar geen toonregeling voor uitgevonden?
Streamen?, nee, niet als ik echt wil luisteren dan draai ik muziek, wel om te ontdekken.

bert corduroy

Quote from: kerkhoffd on May 09, 2015, 20:43:23 PM
Heeft weinig met je vraag in deze thread te maken, maar het valt me op dat je een Shotgun MA interconnect combineert met Kimber LS kabel. Heb je bewust geen MIT luidsprekerkabel gekozen? Die zou je mogelijk ook de klankkleur kunnen brengen waarnaar je op zoek bent.

Heeft niets met de vraag te maken, dat klopt! Ik heb nogal lange ls kabels... 8 meter en 5 meter (liggen onder vloer). De 8tc kon ik toevallig in die lengte in Duitsland op de kop tikken. Met 6 a 7 meter en 4 aan de andere kant zou het ook moeten lukken, maar ja, die kabel van MIT komt niet dagelijks voorbij zullen we maar zeggen.

SMF spam blocked by CleanTalk