News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Stekkerblok + netsnoer

Started by Jan, April 14, 2015, 18:40:16 PM

Previous topic - Next topic

Jan

Stekkerblokken heb je in verschillende prijsklassen, van een paar euro, redelijk betaalbaar tot zeer duur.

Goedkope stekkerblokken verkrijgbaar via o.a. de bouwmarkten zijn troep. Heb er slechte ervaringen mee. Ze hebben slappe veercontacten, de verbindingen tussen de fase's en de nullen zijn verbonden met dunne draadjes. Soms heb je helemaal geen spanning op het apparaat, omdat de netstekker niet goed contact maakt in het stekkerblok.

Redelijk betaalbare stekkerblokken vind ik b.v. onderstaande 2:

voor vanaf 70 euro

voor vanaf 45 euro

Wat heeft een duurdere stekkerblok zoals b.v. onderstaande voor meerwaarde t.o.v. bovenstaande?

voor 379 euro

Heb een stekkerblok nodig met 3 à 4 WCD's erin + een netsnoer van ongeveer 2,5 meter.
Waar kan je het beste investeren in het stekkerblok of in het netsnoer als je een bepaald budget hebt?
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Siddartha

ik ken een webshop die DIY stekkerblokken aan biedt voor een redelijke prijs en goede kwaliteit. Maar weet niet of ik dergelijke webshops mag linken op dit forum ;)
PM7004 - SA7003 - ST7001 - DAC Magic - Mac Mini - Boston VS260 - Akai AS2000 & Shure M-447 - Samsung 40F6400 - Beyerdynamic DT-700 80Ohm - Canare LS - W&M coax & interlink - AQ USB

CZ79

Jouwhifi heeft ook erg mooie degelijke stekkerblokken en anders Ronald van C&D eens contacten, hij bedraad de blokken intern met mono crystal voor een erg schappelijke prijs
Versterking: Dion Audio Pre-amp 6AF4 | 2x UcD400 Mono
Bron: Moon 180 MiND+PSU | W4S DAC 1 | TaCT RCS 2.0
Luidsprekers: Avalon Acoustics Avatar
Kabels: Dion Audio | Neotech UP-OCC | Meicord

Siddartha

Quote from: CZ79 on April 14, 2015, 20:22:27 PM
Jouwhifi heeft ook erg mooie degelijke stekkerblokken en anders Ronald van C&D eens contacten, hij bedraad de blokken intern met mono crystal voor een erg schappelijke prijs

die dus ;)
PM7004 - SA7003 - ST7001 - DAC Magic - Mac Mini - Boston VS260 - Akai AS2000 & Shure M-447 - Samsung 40F6400 - Beyerdynamic DT-700 80Ohm - Canare LS - W&M coax & interlink - AQ USB

xander32

... wel rekenen op veel contactmomenten, jouw bestelling steeds weer opnieuw onder de aandacht brengen, lang wachten op antwoord, nog langer wachten op een eventuele levering ...

Quote from: Siddartha on April 14, 2015, 20:50:46 PM
die dus ;)

Frank2

Het jouw HIFI blok is een heel standaard blok, je kunt iets verschil horen maar veel zal het niet zijn. Het gemodificeerde blok van c&d is wel duurder maar een heel stuk beter verschil tussen een gamma blok is zeer duidelijk. Beide prijzen liggen ver onder de 200â,¬.

Inderdaad moet je bij c&d wel geduld hebben en regelmatig bellen kan soms wat langer duren ligt er aan of hij de blokken op voorraad heeft. Hij modificeert ze zelf.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

Siddartha

heeft ie ook een webshop ofzo? kan dat via Google niet vinden..

CZ79

Website is niet af, bellen is de beste optie

Frank2

Quote from: CZ79 on April 15, 2015, 11:54:37 AM
Website is niet af, bellen is de beste optie

0546_ 452522

http://www.conceptdesignaudio.nl/

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

Jan

De stekkerblokken op foto 1 en 3 zijn verkrijgbaar bij hifisupply.
De stekkerblok op foto 2 is verkrijgbaar bij jouwhifi. Nadeel van deze blok vind ik dat het inwendig is bedraad met messing i.p.v. koper.

Hebben jullie een voorkeur dat de netsnoer rechtstreeks vastzit aan het stekkerblok of via een IEC connector? Voordeel via een IEC connector is dat je flexibeler bent met de netsnoer.
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Meze Audio 99 Classics

Frank2

Aan alle blokken op de foto s zitten hele standaard kabels. Ik zou altijd IEC nemen kun je het nog aanpassen. Persoonlijk zou ik geen van die blokken kopen. Ik heb er wel zo een, maar te slecht tov de betere blokken. Mijn duurste was een furutech blok van 1000â,¬, het blok van c&d was beter en kost tussen de 120 en 150â,¬ dacht ik.

Jan

Wat voor meerwaarde heeft de betere stekkerblok?
Verzonden vanaf mijn Nokia Lumia 520
Meze Audio 99 Classics

Frank2

Als je een audio groep hebt of ooit gaat krijgen scheelt dat behoorlijk. Maar om een idee te geven, het verschil tussen een instap versterker en het bijna topmodel of een cd speler van 300â,¬ of 3000â,¬. Het geluid wordt beter, en je hoort details die je nooit hebt gehoord, de sound wordt ook opener zonder scherpte en dat alles met je bestaande set. Te vervolmaken met betere netsnoeren. (Weet niet wat je nu hebt)

CZ79

Quote from: Jan on April 15, 2015, 17:57:36 PM
De stekkerblokken op foto 1 en 3 zijn verkrijgbaar bij hifisupply.
De stekkerblok op foto 2 is verkrijgbaar bij jouwhifi. Nadeel van deze blok vind ik dat het inwendig is bedraad met messing i.p.v. koper.

Hebben jullie een voorkeur dat de netsnoer rechtstreeks vastzit aan het stekkerblok of via een IEC connector? Voordeel via een IEC connector is dat je flexibeler bent met de netsnoer.
Ronald gebruikt dezelfde stekkerblokken en bedraad ze intern met mono crystal koper, dus messing eruit en neotech erin, voor een kleine meerprijs