News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

AudioEnZo's set

Started by AudioEnZo, April 05, 2015, 23:24:10 PM

Previous topic - Next topic

Onder013

Quote from: AudioEnZo on July 19, 2024, 10:26:00 AMDe dempers doen net als de bamboo platen ook een klein verschil in het zakje.

Ik vermoed dat het uitmaakt hoe de apparatuur in elkaar steekt qua contructiestevigheid.
De Holo apparatuur zit héél degelijk in elkaar. Microtrillingen krijgen dan al minder kans. Kan mij voorstellen dat het effect om die reden kan verschillen. Niet dat jouw spullen slechter in elkaar zijn geschroefd hoor Henk, maar je snapt de strekking wel.

Ik snap wat je bedoelt René. Overigens zijn de Marantz streamer en de versterker qua constructie (en ook qua geluid :grin: ) in mijn nogal kritische ogen mechanisch top. vele millimeters dik aluminium voor de behuizing, etc.
Bij draaitafels wordt overigens soms gekozen voor mechanisch zwakke toepassingen waarbij het resonantiefrequentie van geselecteerde materialen het uitgangspunt is voor de constructie.

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

AudioEnZo

Je kunt specifieke resonanties inderdaad ook "misbruiken".

AudioEnZo

Doet Harbeth dat trouwens ook niet met hun luidsprekers? De resonantie van de relatief dunne wandjes gebruiken?

Onder013

Quote from: AudioEnZo on July 20, 2024, 12:44:22 PMDoet Harbeth dat trouwens ook niet met hun luidsprekers? De resonantie van de relatief dunne wandjes gebruiken?

klopt. Met de keuzes voor verschillende materialen met hun specifieke resonantie bij draaitafels doelde ik om de ongewenste resonantie te ongewenste resonantie te dempen. Bij Harbeth en andere BBC monitors gebruiken ze het juist om een gewenste kleuring aan te brengen.

Groetend,

Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

AudioEnZo

Als het een beetje meezit krijg ik eind oktober een setje Stack Audio Auva 100's op visite om uit te proberen!

Vorig jaar al een verzoek via de mail gedaan aan Josh van Stack Audio, wat een uiterst vriendelijke gast is. Maar dat was een beetje in de vergeethoek beland blijkbaar. Dus nu een nieuwe poging. Wat ik ervan lees, hoor en zie moet het behoorlijk veel doen, dus b en zeer benieuwd

Deze meneer is in ieder geval erg enthousiast  :grin:

Onder013

Quote from: AudioEnZo on October 11, 2024, 13:19:31 PMAls het een beetje meezit krijg ik eind oktober een setje Stack Audio Auva 100's op visite om uit te proberen!

Vorig jaar al een verzoek via de mail gedaan aan Josh van Stack Audio, wat een uiterst vriendelijke gast is. Maar dat was een beetje in de vergeethoek beland blijkbaar. Dus nu een nieuwe poging. Wat ik ervan lees, hoor en zie moet het behoorlijk veel doen, dus b en zeer benieuwd

Ik ook. Interessant experiment René.
Synergie: