News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

AudioEnZo's set

Started by AudioEnZo, April 05, 2015, 23:24:10 PM

Previous topic - Next topic

AudioEnZo

Thx mensen, beetje late reactie, maar druk druk druk!

Tja, AMT is gewoon erg fraai. De truc is een goede match met de rest van de units, mare dat geldt voor elk luidsprekerontwerp ;)

AudioEnZo

Na vééél te lange tijd (excuus) maar eens een update.

De set is in de afgelopen tijd  best ingrijpend veranderd. Het hart is nog wel intact in de vorm van de Audio GD Master 10 geïntegreerde versterker. Ik blijf dit voor het geld een erg mooi klinkend  apparaat vinden.
Aan de bronkant is veel verandert. De Cambridge 851N heeft de set verlaten en een Audio GD NOS 7 samen met een Magna Hifi Mano streamer, via I2S aan elkaar gekoppeld, hebben een tijdje dienstgedaan. Echter met de NOS 7 werd ik niet echt vriendjes door wat onhebbelijkheden (o.a. fikse schakelgeluiden bij omschakelen naar muziek met andere bemonstering)
Een Holo Spring level 3 (R2R) dac heeft daarna menig uurtjes voor muzikaal plezier gezorgd, ook weer samen met de Mano streamer. Maar ook Audio GD kwam met een R2R dac, de R2R 7 en heeft het stokje van de Holo overgenomen met een fikse kwaliteitswinst tot gevolg. Om het onderste uit de bitjeskan te halen is iets later de HE versie van de R2R 7 dac in het rack gekomen.
De Mano streamer is ook vervangen door een SOtM sMS-200Ultra met sPS500 voeding. Deze speelde niet helemaal lekker met de Amanero USB ingang van de Audio GD R2R 7HE dac en dit is recent geheel opgelost door het plaatsen van een Singxer SU-1 MagnaFIed audio bridge. Deze zet USB om naar I2S en de keten SOtM>Singxer> Audio GD dac klinkt echt fenomenaal mooi.

Ook op kabelgebied is er een en ander verandert. Bijna de hele signaal keten is nu uitgevoerd met Tubulus Argentus zilver kabel, erg fraai gemaakt met massief zilverdraad in tube constructies.  Er zit alleen nog een HDMI kabel aan te komen voor de I2S overdracht tussen Singxer en de Audio GD R2R 7HE dac.

De Xanadu HRS52 luidsprekers hebben ook plaats gemaakt voor een mooie upgrade, de Xanadu HRS80. Een actieve luidspreker met mooie ronde vormen, per kast dubbele 20cm woofers, keramiek midden en een grote bandtweeter voor en een kleinere achter. Ik hou van de Xanadu sound en ook deze luidspreker heeft die signatuur uiteraard.

Nou, als me nog wat te binnen schiet vul ik dat nog aan. Hieronder wat foto's:

Overzicht:

SOtM sMS200ultra streamer met sPS500 voeding:

Singxer SU-1 audio bridge:

De loodzware Audio GD R2R 7HE dac met regeneratieve voeding:

Master 10 versterker:

De onvolprezen Xanadu HRS80 Neo:

En wat Tubulus kabels:

Nb

Dat ziet er ernorm strak uit en ik heb zo'n vermoeden dat het dito klinkt. :crazy:

AudioEnZo

Thanks! Klinkt strak, in mijn beleving niet tè. Krachtig, rijk, open, ruimtelijk, vloeiend en gemakkelijk zijn kenmerken die ik ervaar  :)

chansig

Blijft echt een prachtige set om te zien....maar niet te strak ? Waarom zou je dat niet willen ?

Gr. Hans

AudioEnZo

Laat ik het zo zeggen Hans, ik heb wel sets gehoord die loeistrak zijn en in mijn beleving tè strak. Op een manier waardoor alle sjeuigheid er een beetje uit is.

chansig

Oke....bij mij is het hoe strakker hoe beter. Liefst ook bij audioweergave... :D

Gr. Hans

AudioEnZo

Hè hè  :)) Dus tot tè strak aan toe? Mwah....   :|

chansig

Te strak bestaat mijn inziens niet en dan gaat het over de audioweergave. Net zoals teveel detail niet bestaat in mijn ervaring, of te diep...etc, etc.

Gr. Hans

AudioEnZo

Het staat je gelukkig vrij dat allemaal zo te zien ;)

chansig

Zow......de dooddoener van het jaar en dat al zo vroeg.  :D :D :D

Verbaas me iedere keer wel over de schijnbare hardheid van de ruimte en dan vraag ik me tegelijkertijd af: Maar volgens mij had hij bv wel een kleed etc...en ben ik dat weer vergeten ?

Gr. Hans

AudioEnZo

Jazeker, ook ik ben wel eens snel  :D

Er ligt idd een kleed en de kamer is lekker vol aangekleed/gemeubileerd, al zie je dat niet op de foto, en verre van hard qua akoestiek. De overzichtsfoto is met een groothoekobjectief gemaakt en alles dichtbij vertekend dan ook behoorlijk. Je ziet het kleed net niet en het kleedloze deel vóór de luidsprekers is echt veel kleiner dan het op de foto lijkt. 

chansig

En juist vlak voor de speakers heeft het, volgens mij, veel effect om daar een dik (en dan echt dik) kleed neer te leggen.

Gr. Hans

AudioEnZo

Een kleed vlak voor de luidsprekers doet iets, zeker niet schokkend en was meer een verandering dan een verbetering. Daarbij erg lastig om telkens op te tuigen (rolstoelgebonden). Als de akoestiek echt heel brak was geweest hadden we nog kunnen bedenken om er een permanent extra kleed neer te leggen, of degene die er nu ligt groter te nemen.

Een dekbed over de tv was ook zoiets, wel geprobeerd maar dat geeft hier geen hoorbaar effect.

chansig

Het kleed moet ook echt wel volume hebben wil het enig effect hebben. Dus een dun dekentje oid neerleggen heeft weinig nut. Het rode gordijntje aan de rechterkant heeft ook niet heel veel impact op de reflecties.

Ik begrijp dat het met een rolstoel sowieso wat ingewikkelder is.

Gr. Hans

SMF spam blocked by CleanTalk