News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Review Hifi.nl Maxii Energii Maxiimus P16 Tachyonenveldgenerator

Started by Technative, March 21, 2015, 14:04:51 PM

Previous topic - Next topic

Technative

Zojuist las ik op Hifi.nl een review van schijnbaar een heel bijzonder product, de "Maxii Energii Maxiimus P16 tachyonenveldgenerator". Zie: http://www.hifi.nl/artikel/23107/Maxii-Energii-Maxiimus-P16-tachyonenveldgenerator.html. Het wordt gebracht alsof de reviewer / tester hier bijzonder wantrouwend tegenover staat, maar na de test gedaan te hebben vollediog overtuigd is van de (onverklaarbare) werking van dit product.  :WTF:

Wat doet het? (of beter gezegd: "wat denkt men dat het doet?"). De Maxii Tachyonenveldgenerator zou een veld genereren, opgebouwd uit natuurlijke energie waar -onder anderen- audio apparatuur profijt van zou hebben. Het is natuurlijk de grote vraag of dit wel echt iets doet, mede gegeven het feit dat zelfs de fabrikant van het product het eigenlijk ook niet weet... Maar het staat buiten kijf dat alles er veel beter van wordt...  :?

Wat is jullie idee hiervan? Staat men hier wantrouwend tegenover? Of stel je jezelf open voor dit soort zaken? Het kastje kost maar liefst 1600 euro dus het is niet iets wat je "zo even" aanschaft...

Moet zeggen dat ik na het lezen van de review aan het twijfelen ben gebracht. Ik heb het normaliter helemaal niet op hocus pocus mumbo jumbo, en al helemaal niet wanneer de producent al niet eens kan aangeven wat het doet en waarom het zou moeten werken. Daar ben ik -hoop ik- iets te realistisch voor ingesteld, maar ik weet ook dat gehaktmodificaties werken en hoor ook veel positieve berichten over bijvoorbeeld Akiko sticks. Ik ben benieuwd wat het forum hierover te zeggen heeft! ...
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Eddye

Ik kan best een eind meegaan met tweaks, zoals de Bamboe slagersplaten, maar dit gaat me eigenlijk een stapje te ver. Als ik opzoek wat een tachyon is, krijg ik:
Een tachyon (uit het Grieks: Ï,,αχύÏ, (tachús), 'snel') is een hypothetisch exotisch deeltje dat beweegt met een snelheid groter dan de lichtsnelheid. (klik voor wiki)
Ik snap best dat er zaken zijn die nog niet bepaald of bewezen kunnen worden, maar dit berust wat mij betreft op technotaal zonder inhoud.
Devialet 200 <> Bowers & Wilkins 805 Diamond <> Aurender N100 <> Clearaudio Concept MC <> Audioquest Rocket 44/Coffee USB

Frank2

1642â,¬ is natuurlijk weer belachelijk duur. Kemp had ook zoiets shumangenerator. Tenminste nog betaalbaar.
Maar ik blijf geloven dat als je set optimaal hebt deze dingen aanmerkelijk minder doen dan als dat niet zo is.

Ik zal het nooit proberen, ook al werkt het zoals de review aangeeft, zo'n bedrag kun je beter een betere versterker kopen die zal meestal ook beter zijn en mooier klinken.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

Technative

Kemp is, zoals in het artikel te lezen is, ook hierbij betrokken. Ik heb wel het idee dat gepoogd is om het artikel zo onafhankelijk mogelijk te schrijven, maar als ik zie hoe vaak Ron Kemp genoemd wordt heb ik toch het idee dat er achter de schermen afspraken gemaakt zijn. Ron is zo te lezen een vriend van de auteur, en wie zou er nou een product van een vriend in een publiek artikel afvallen?

Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken. Het feit dat het niet verklaard kan worden wil niet zeggen dat het niet werkt he...
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Kingpin

Af en toe strooi ik hier wel eens wat van in de rondte:

â,¬29,- voor een kilo ...
Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

Faxe

Dorpie

Pass-ion

The more you love your decisions the less you need others to love them

Technative

xander32

Zojuist heb ik de moeite genomen om het gehele artikel door te worstelen. Het koste mij als nuchtere Achterhoeker en rationeel persoon, veel moeite om niet direct na de inleiding al af te haken.

Het betreffen enkel de bevindingen van de recensent. Die lijken echter wel veel belovend. En wanneer ik ooit in de gelegenheid ben, om een P16 aan het werk te zien en te horen, zal ik dat zeker niet nalaten. Ik sta wel open voor experimenten, ik laat mij graag van het tegendeel overtuigen. En als het effect dan zo groot blijkt als beschreven in het artikel, ben ik zelfs bereid om serieus na te denken over aanschaf :s.

Maar tot dat moment blijft het vage hocuspocus voor mij; niet iets waar ik mijn tijd, energie en/of euris in ga steken.

Dorpie

Quote from: Pass-ion on March 21, 2015, 23:40:09 PM
Perfect D.  :thumbsup:
als ikhet binnen heb ,race ik wel ff langs,dan kan je testen.. :music2:

Technative

Quote from: Dorpie on March 22, 2015, 10:29:04 AM
als ikhet binnen heb ,race ik wel ff langs,dan kan je testen.. :music2:

Jan gaat de P16 testen begrijp ik?  :what:

Dorpie

Quote from: Technative on March 22, 2015, 10:36:42 AM
Jan gaat de P16 testen begrijp ik?  :what:
nee wat anders,wat ik hem beloofd heb!
maar sluit een beetje aan op dit bovenstaande verhaal.

maar waarbij ik een beetje de weg kwijt ben geraakt ,en niet alleen ik :O

Eddye

Quote from: Dorpie on March 22, 2015, 13:14:36 PM
nee wat anders,wat ik hem beloofd heb!
maar sluit een beetje aan op dit bovenstaande verhaal.

maar waarbij ik een beetje de weg kwijt ben geraakt ,en niet alleen ik :O
Je kan ook PM sturen,  :))
Scheelt verwarring enzo :)
Devialet 200 <> Bowers & Wilkins 805 Diamond <> Aurender N100 <> Clearaudio Concept MC <> Audioquest Rocket 44/Coffee USB

Dorpie