News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

netsnoeren vergelijk wokkel, zilver, ultra purity

Started by Frank2, March 20, 2015, 15:10:13 PM

Previous topic - Next topic

Frank2

Zoals ondertussen wel bekend heb ik diverse kabels ondertussen gekocht en uitgebreid getest.
De wokkel welke ik eerst in mijn gehele set had, prijs 17,50 p/m is een goede kabel maar is ietswat donker maar geeft vooral een niet echt lekker hoog vind ik met iego gold. De ultra purity met zwarte stekkers van Ronald kost 60 euro p/m en deze klinkt erg goed, is transparant en geeft een erg mooi hoog en laag. Hij is wel iets minder warm als de wokkel. De nieuwste kabel waarvan ik de prijs nog niet weet alleen dat hij niet duur is is de zilver kabel, verzilverd koper om precies te zijn, Deze heb ik nu bijna ingespeeld en na meer dan 290 uur inspelen begint hij opeens een stuk warmer te klinken dus de Iego gold kon er weer aan, zeer gedetailleerd en ruimtelijk, helder klinkend erg fijne kabel.

Op dit moment is de ultra purity (mono kristal) veruit de beste kabel, op de  voet gevolgd door de zilver kabel. Daarna de wokkel. Wel is het zo dat alle drie een stuk beter klinken dan een belden of eenvoudige lapp kabel.

NB kreeg net de prijs van de zilver kabel te horen, 26â,¬ p/m grappig hij klinkt beter dan de wokkel en iets minder dan de purity, qua prijs klopt het precies.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

Drone

Quote from: Frank2 on March 20, 2015, 15:10:13 PM

Op dit moment is de ultra purity (mono kristal) veruit de beste kabel, op de  voet gevolgd door de zilver kabel. Daarna de wokkel. Wel is het zo dat alle drie een stuk beter klinken dan een belden of eenvoudige lapp kabel.

Belden en Lapp ken ik niet maar kun je beter niet nemen begrijp ik?  Zijn die zoveel minder dan?
❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️

Frank2

Quote from: Drone on March 20, 2015, 15:33:06 PM
Belden en Lapp ken ik niet maar kun je beter niet nemen begrijp ik?  Zijn die zoveel minder dan?

Ik heb de belden en eenvoudige lapp ook hier thuis en die klinken gewoon minder dan genoemde kabels, beetje het verschil wat je hoort tussen een standaard snoertje en een belden en dan in het kwadraat.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2