News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

HET GROTE PROG TOPIC

Started by Cornelis1921, March 13, 2015, 14:52:21 PM

Previous topic - Next topic

Cornelis1921

Quote from: Martin!!! on February 07, 2016, 17:38:00 PM
Ik kan het nieuwe ruim twee uur durende album The Astonishing van de heren best waarderen  :rock:
Ik ook, Martin; prima album! :thumbsup:
CD6006 * SA8003 * PM8005 * TU1500AE * Harbeth HL-P3ES-2 (2X) * Epos stands * DT880 Premium 250Ω ♪) HD600 * Headbox S * ...and lots of software (CD's of course) :music2:

Cornelis1921

Voor de post-proggers:

Porcupine Tree: 'Recordings' (Snapper Music, (P)2001)

Steven Wilson: '4 1/2' (K-Scope, (P)2016)
CD6006 * SA8003 * PM8005 * TU1500AE * Harbeth HL-P3ES-2 (2X) * Epos stands * DT880 Premium 250Ω ♪) HD600 * Headbox S * ...and lots of software (CD's of course) :music2:

Siddartha

Quote from: Technative on October 14, 2015, 16:54:34 PM
Het nieuwe album van David Gilmour genaamd "Rattle that Lock" eens beluisterd, maar dat is een absolute afrader...

Wat een slap geneuzel zeg... Zo jammer dat die man zijn sublieme carriere op het einde zo'n afbreuk weet te doen. Ik vind het op nagenoeg alle fronten een misser: tekstueel absoluut nietszeggend en muzikaal komt het niet verder dan liftmuziek naar mijn bescheiden mening.

Als David niet meer beter kan dan dit is het beter om dit zijn laatste album te laten zijn... Jammer... Heel jammer...

Vond het ook erg tegen vallen... Vooral na The endless river welke ik echt fantastisch vindt, valt dit erg uit de toon.
PM7004 - SA7003 - ST7001 - DAC Magic - Mac Mini - Boston VS260 - Akai AS2000 & Shure M-447 - Samsung 40F6400 - Beyerdynamic DT-700 80Ohm - Canare LS - W&M coax & interlink - AQ USB

Technative

Quote from: Siddartha on February 29, 2016, 22:43:56 PM
Vond het ook erg tegen vallen... Vooral na The endless river welke ik echt fantastisch vindt, valt dit erg uit de toon.
The Endless River valt op zich ook wel uit de toon wanneer je het in Pink Floyd perspectief plaatst, vind ik. Maar het is wel een mooi album, zeer goed opgenomen en het heeft op momenten wel een zweem van de oude Pink Floyd ziel (hoewel ik de totale sounding meer weg vind hebben van het Pink Floyd van de midden jaren '90 eigenlijk). Ik vind het ook niet misstaan als laatste album. In tegendeel, ik beschouw het meer als een ode aan het verleden. Zo klinkt het ook. Melancholiek, emotierijk,  dramatisch, krachtig en slim in elkaar gezet.

Rattle that lock is dat allemaal niet. Jammer. David kan er zelf leuk over praten in interviews, maar ook na 10 keer luisteren pakt het me nog steeds totaal niet.

Geldt trouwens ook voor Roger's poging om Amused to Death opnieuw uit te brengen. Ook na meerdere malen luisteren doet die heruitgave me toch minder dan het goeie ouwe origineel. De bluray met surround is zo over de top dat het naar mijn mening gewoon niet prettig luisteren is, en de 2.1 versie is zo anders dat ik steeds afgeleid wordt. Het went niet.

Zouden de mannen het kwijt zijn? En toch... ik kan niet wachten op het nieuwe Waters album... als dat er ooit van komt... er wordt gefluisterd dat 2016 het jaar van release gaat worden! ;)
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

sjareltje

Moest het hier nog niet gemeld zijn: Sennheiser is momenteel bezig met een remaster van Comfortably Numb van het Pink Floyd optreden in Hyde Park voor live 8 in 2005. Lijkt me wel de moeite...

http://www.whathifi.com/news/sennheiser-to-upmix-pink-floyds-comfortably-numb-va-exhibition

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Onder013

Quote from: sjareltje on February 22, 2017, 15:34:52 PM
Moest het hier nog niet gemeld zijn: Sennheiser is momenteel bezig met een remaster van Comfortably Numb van het Pink Floyd optreden in Hyde Park voor live 8 in 2005. Lijkt me wel de moeite...

http://www.whathifi.com/news/sennheiser-to-upmix-pink-floyds-comfortably-numb-va-exhibition

He dat is goed nieuws. Dank voor je bericht en welkom op het forum.

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Technative

Quote from: sjareltje on February 22, 2017, 15:34:52 PM

Vet! Bedankt voor het delen van deze info!
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip