News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Wat is jouw nieuwste muziek software aanwinst(en)? Vermeld het formaat s.v.p.!

Started by Cornelis1921, March 13, 2015, 07:03:34 AM

Previous topic - Next topic

Onder013

Quote from: AudioEnZo on October 24, 2024, 07:54:48 AMDie "Eine Art Suite in XIII Teilen" heb ik toch, stond in een ander mapje  :rolleyes:

Op Qobuz vind ik er trouwens nog een paar:
1982 Live at Rockpalast 1982 (Live)
2020 Im Spiegel der Venus - Das Hörbuch (een luisterboek met wat muziek)

Rock Palast komt er aan, Er zijn meerdere uitvoeringen van met onder andere CD en DVD. Ik heb gekozen voor de 2 cd versie; de DVD is niet al te best en de cd mist een aantal tracks.
Verder heeft Vollenweider een aantal boekjes geschreven, maar daar heb ik mij niet in verdiept.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Maikel

Haha geweldig dit. Dan hebben we allemaal nieuwe muziek volgende week denk ik

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Onder013

Quote from: Maikel on October 24, 2024, 16:33:57 PMHaha geweldig dit. Dan hebben we allemaal nieuwe muziek volgende week denk ik

Geen nieuwe muziek, maar muziek in een verbeterd jasje. Van Pink Floyd zijn een aantal remasters beschikbaar op vinyl die ik nu voor een deel binnen heb. De remix albums komen er niet in omdat ik het album Amused to death van Roger Waters een verminking vind van het origineel. De remasters vormen daarentegen een upgrade van de originele albums. De klank is fris en allerlei details zijn beter hoorbaar zonder hinderlijk dominant te zijn.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Maikel

Quote from: Onder013 on October 24, 2024, 22:39:01 PMGeen nieuwe muziek, maar muziek in een verbeterd jasje. Van Pink Floyd zijn een aantal remasters beschikbaar op vinyl die ik nu voor een deel binnen heb. De remix albums komen er niet in omdat ik het album Amused to death van Roger Waters een verminking vind van het origineel. De remasters vormen daarentegen een upgrade van de originele albums. De klank is fris en allerlei details zijn beter hoorbaar zonder hinderlijk dominant te zijn.
Aah had je me op t verkeerde been gezet haha. Je zei 'Rock palast komt eraan', dacht 'aan' in je huis maar dat is dan t nieuwste album van Vollenweider??  Maakt hij nog steeds muziek dan??

Interessant dat je die remasters aanschaft in positieve zin. De originelen klinken inderdaad altijd donker en qua dynamiek laat t te wensen over maar ik speelde ze altijd wel veel omdat de mastering altijd wel geweldig was, als je begrijpt wat ik bedoel. Als ik t zo hoor heb je met de nieuwe remasters dus n beetje t best van beiden
Welke albums heb je als remaster aangeschaft??

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

AudioEnZo

Onder013

Quote from: AudioEnZo on October 25, 2024, 08:06:58 AMhttps://www.sounds.nl/detail/4447126/cd/andreas_vollenweider/live_at_rockpalast_1982

Klopt. Nieuw album van een concert van 1982. Er is toen ook een video opname gemaakt die nu op dvd verkrijgbaar is samen met 1 cd. De beeldkwliteit is helaas belabberd (1982 techniek?).
Synergie:

Onder013

Quote from: Maikel on October 25, 2024, 06:13:45 AMAah had je me op t verkeerde been gezet haha. Je zei 'Rock palast komt eraan', dacht 'aan' in je huis maar dat is dan t nieuwste album van Vollenweider??  Maakt hij nog steeds muziek dan??

Interessant dat je die remasters aanschaft in positieve zin. De originelen klinken inderdaad altijd donker en qua dynamiek laat t te wensen over maar ik speelde ze altijd wel veel omdat de mastering altijd wel geweldig was, als je begrijpt wat ik bedoel. Als ik t zo hoor heb je met de nieuwe remasters dus n beetje t best van beiden
Welke albums heb je als remaster aangeschaft??

Animals (LP, CD, DVD, BR), Wish you were here, Final cut en Pulse (box 4 LP).
Van de overige albums zoals The Wall en Dark Side wacht nog even af of er binnenkort remasters komen.
De persing van Animals is uitermate slecht. Ik heb meerdere exemplaren besteld om uiteindelijk een goed exemplaar te bemachtigen.
Synergie:

Maikel

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Quote from: Onder013 on October 25, 2024, 10:20:41 AMAnimals (LP, CD, DVD, BR), Wish you were here, Final cut en Pulse (box 4 LP).
Van de overige albums zoals The Wall en Dark Side wacht nog even af of er binnenkort remasters komen.
De persing van Animals is uitermate slecht. Ik heb meerdere exemplaren besteld om uiteindelijk een goed exemplaar te bemachtigen.
Gaaf, dat zijn wel zo ongeveer de favoriete albums denk ik. Dat wordt genieten!!

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Onder013

Ik heb in plaats van de 2 cd versie de versie van cd en dvd ontvangen. Heerlijke muziek.
Inmiddels ook de dvd gezien. Het is typische jaren 80 kwaliteit; NeverTheSameColor. Ondanks dat heb ik genoten van het concert. Het is absoluut en zeker voor de liefhebber de moeite waard om het live-concert te zien. Blij mee.
Synergie:

Maikel

Geweldig Henk, geniet ervan
Hier geen voortgang in t weekend door Amazon
Staat dat t rond de 5e wordt bezorgd. Ben erg benieuwd naar beide albums

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Jon Batiste (bekend van WWOZ radio station) heeft een blues versie van Beethoven klassiekers gemaakt;

ECHT geweldig!

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

AudioEnZo

Klinkt idd goed en geweldig gedaan! Staat in mijn Qobuz playlist  :azn:

Maikel

Quote from: AudioEnZo on November 22, 2024, 08:23:15 AMKlinkt idd goed en geweldig gedaan! Staat in mijn Qobuz playlist  :azn:
Wist helemaal niet dat die gast zo jong is, speelt erg goed inderdaad. Leuk dat jij t ooo kan waarderen :)

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

SMF spam blocked by CleanTalk